19 de març, 2009

Kenneth Branagh i Shakespeare

Una més dels milions de coses que desitjo fer en aquest món i en aquesta curta vida, és saber més coses dels dos homes que donen títol al post d'avui.
Des que el vaig veure, per primera vegada, sent més aviat petita, interpretant Benedicte al cinema, una part de mi va quedar-ne enamorada. O potser de qui m'enamorava era de l'home que feia veure que era... No se pas de qui estic més enamorada, de Benedicte, el personatge de Shakespeare que escup sobre el compromís i les dones, fins que s'enamora... o de Kenneth Branagh. En se poques coses d'aquest actor i director, però puc imaginar que estima Shakespeare amb la intensitat pròpia de les estimes que donen sentit a la vida. Shakespeare... un home de qui vull llegir més. No he trobat encara qui em fascini tant explicant amb paraules les realitats més quotidianes, les contradiccions dels humans.
Us deixo, a la secció que us queda aqui a mà esquerra, uns videos que he tret del youtube, on Branagh interpreta Shakespeare. Tan de bo sapigués més anglès. Tot i així, no em cal entendre les paraules per sentir el que ell sent, per conmoure'm, per tenir ganes d'unir-me a la seva lluita, a la seva fermesa.
Suposo que això fa de bon actor... encara que no entenc el text, ja que l'idioma fa de barrera, entenc l'emoció que em vol transmetre. I la sento alhora que ell l'expressa.
Brutal. Genial. Admirable.