09 de juliol, 2008

Elle est belle à tomber par terre...

Oh!!! avui a francès hem escoltat (i cantat) una cançó d'un tal Julien Clerc...
La Fille aux bas Nylon. Molt interessant, busqueu-los al youtube o entreu al link que he afegit a l'esquerra... estética dels 80's (jo hauria d'haver estat jove en aquella època!!!!!!! però hi vaig néixer... que també està mooooolt bé!).
Què té la música dels 70's i 80's que m'agrada tant? és original, no té complexos...
és més roquera, positiva, somiadora... el profe de francès no només ens ha posat la cançó, també el video, i val la pena. L'estètica és genial!!!

Elle a quelque chose d'irréel... diu la cançó.
I no tenen quelcom irreal totes les persones de qui ens enamorem? Crec que ens enamorem no només d'una persona, sinó també de la fantasia que projectem en aquesta. Cada cop que ens enamorem somiem. Potser uns més que d'altres. Però en general l'enamorament consisteix a construir un somni basant-nos en una realitat, no creieu? Poc a poc el somni es converteix en realitat i el millor és que a vegades aquesta realitat supera l'ideal que haviem construit, i sobretot el supera perquè té el valor de ser una cosa vertadera. Llavors tot rutlla. També correm el perill d'anar massa lluny en la nostra idealització.
Com veieu el tema de l'amor i la parella és recorrent al blog... però com més vella em faig més m'adono que és de les poques coses que de debó m'importen en aquest món.
a Moulin Rouge s'hi diu una gran veritat:

The greatest thing you'll ever learn...
just to love and be loved in return


ve a ser una cosa així, vaja, que allò més gran que et pot passar en aquesta vida és estimar i ser estimat per aquella persona. Be loved in return...
És una de les meves pelis indispensables, tot i que l'argument no és precisament original... l'amor... l'amor complicat, gairebé impossible i tràgic... l'amor, amics, no dura per sempre, com res en aquest món. El desamor o la mort ens allunyaran algun dia d'aquells de qui ens vam enamorar... Si no és el nostre desamor, será el desamor de l'altre, i sinó será la mort, les circumstàncies... Però senyors, per molts perills que presenti, l'amor és una selva enormement atractiva, una aventura que ens omple i alimenta més enllà de totes les dificultats que pugui presentar. L'amor ens omple de VIDA i felicitat.
Madames et Monsieurs... l'amor és el més gran que ens pot succeir... i tot que ultimament em fa por i estic força pesimista respecte el tema... segueixo creient en l'amor. Veig que les relacions no són pas fàcils...

- Crees en la belleza? En la verdad? En la libertad? En el amor?
- Creo en el amor por encima de todo.

(Moulin Rouge) esperit revolucionari i absenta!!!!!!!!

Petons!!!!!! moooolts petons!!!!!!!!

Voulez vous coucher avec moi, c'est soir? (moulin rouge... indispensable pelicula i increible banda sonora, us en llepareu els dits!!!)

1 comentari:

Edu Blanch ha dit...

Pel que veig, ningú comenta el teu blog, però jo ho faré, encara que només sigui per a agrair-te que deixéssis un comentari al meu...;)

Salut!